Blog

/Blog/
27 05, 2019

Het bouwen van een hitlist

2019-05-27T07:37:45+00:00mei 27th, 2019|Acquisitie, Artikel, Par5 methode, Sales|0 Comments

Het tafereel is op veel plekken hetzelfde. Wanneer je als new business salesprofessional aan de slag gaat bij een nieuwe organisatie komt op je eerste dag een grote stapel oude adressen op tafel. Een bonte verzameling Excelbestanden, print-outs van ex-CRM-pakketten, kopieën van beursdeelnemerslijsten en handgeschreven paperassen van je voorgangers. “Er zitten vast nog goede leads tussen”, zijn de zalvende woorden van je chef verkoop. Als dit soort adressen niet goed zijn geconverteerd of gekwalificeerd in [...]

16 05, 2019

Podcast van Erno Hannink met Harro Willemsen

2019-05-16T17:25:49+00:00mei 16th, 2019|Acquisitie, Par5 methode, Sales|0 Comments

Harro Willemsen was te gast in de podcast van Erno Hannink. Hierin heeft hij gesprekken met opvallende ondernemers en krijgt hij telkens weer bijzondere resultaten en presentaties die hem altijd weer verrassende inzichten geven. In deze podcast een open een eerlijk gesprek over ondernemen, het salesvak, de ontwikkelingen in de retail en business-to-business-verkoop en het boek de Par5 methode. Daarnaast kom je te weten hoe Harro op 17-jarige leeftijd de beste verkoper van Nederland [...]

8 05, 2019

Hoe word je een topverkoper?

2019-05-09T06:42:00+00:00mei 8th, 2019|Business to Business, Sales, Talentontwikkeling|0 Comments

De verkoper maakt het verschil Uit een onderzoek van CEB/Gartner van enige jaren geleden bleek dat voor kopers in een complexe business-to-business-omgeving het merk, het product, de service en prijs/kwaliteitverhouding in totaal slechts 47% bijdragen aan de keuze om voor een bepaalde leverancier te kiezen. De overige 53% wordt bepaald door de ervaring van het koopproces. Je eigen kwaliteit en kunde als salesprofessional zijn dus het belangrijkste onderscheidend vermogen in een salesproces. Hoe succesvol je [...]

15 03, 2019

De perfecte LinkedIn update

2019-03-15T11:57:38+00:00maart 15th, 2019|Acquisitie, Par5 methode, Sales|0 Comments

Vrijwel iedereen die er zakelijk toe doet, is tegenwoordig op minstens tien manieren verbonden, bereikbaar en benaderbaar. We bellen steeds minder met elkaar, maar ondertussen communiceren we steeds meer via andere kanalen, zoals social media. LinkedIn is bij business-to-business-acquisitie het meest belangrijke socialmedia-platform. Als je succesvol contact wilt leggen met nieuwe klanten, is LinkedIn een logisch en noodzakelijk medium. Hoe laagdrempeliger het eerste contact, hoe kleiner de kans op een afwijzende reactie. Je moet als [...]

1 03, 2019

Persbericht – Het boek de Par5 methode is verschenen

2019-03-01T10:50:11+00:00maart 1st, 2019|Uncategorized|0 Comments

PERSBERICHT - 1 maart 2019 Boek ‘De Par5 methode’ is de nieuwe standaard in acquisitie Op 28 februari verscheen het boek De Par5 methode van salesexperts en commercieel trainers Harro Willemsen en Arjo Bunnik. Met dit boek rekenen zij af met ouderwetse acquisitiemethoden zoals cold calling, ofwel koude acquisitie. “Klanten zitten niet meer op cold calling te wachten en salesprofessionals evenmin. Cold calling is morsdood wat ons betreft. Het is tijd om dit te vervangen [...]

15 02, 2019

Case stories

2019-02-15T10:48:31+00:00februari 15th, 2019|Artikel, Business to Business, Par5 methode|0 Comments

Een van de pijnlijkste constateringen die je als commercieel professional kunt doen, is ontdekken, dat je klant geen enkel vertrouwen heeft in wat je hem vertelt. Van alle communicatie die je bedrijf richting de markt en je klanten stuurt, wekken jouw salesverhalen en argumentaties het minst vertrouwen op bij je klant. Je kunt dus het beste stoppen met het gebruiken van USP’s, voorgekauwde ROI-berekeningen en spetterende presentaties. Eén ding werkt wel goed bij klanten. De [...]

17 12, 2018

De beste zelfcoachingsvraag

2018-12-17T09:00:39+00:00december 17th, 2018|Artikel, Salestip, Talentontwikkeling|0 Comments

Een gemiddelde salesprofessional heeft een dozijn verschillende KPI’s waarop hij  wordt afgerekend. Denk aan omzet, marge, aantal nieuwe klanten, retentiepercentage en upsells. Soms krijgen ze ook meer exotische maatstaven opgelegd, zoals het behalen van een minimale Social Selling Index (SSI) score, Net Promotor Score (NPS) of thought leadership index. KPI’s zijn belangrijk om een salesteam efficiënt te kunnen managen, ontwikkelingen in beeld te brengen en goed te kunnen forecasten. Ook de minder intrinsiek gemotiveerde saleslui [...]

21 11, 2018

De 4×4 vragenmatrix

2018-11-21T08:26:33+00:00november 21st, 2018|Artikel, Communicatie, Par5 methode, Salestip|0 Comments

Het is geen nieuws voor je dat een succesvolle commerciële professional een hoop vragen stelt aan zijn klanten en prospects. Niet alle vragen zijn echter even goed. Iedere zakelijke gesprekspartner is dol op goede en scherp geformuleerde vragen. Maar hij zit niet te wachten op slappe vragen op het niveau van: “Wat doen jullie precies” of “Zijn jullie tevreden over de huidige leverancier”. Dan heb je nog de koning van de meest gestelde vragen: “Waar [...]

24 10, 2018

Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie

2018-10-24T11:29:06+00:00oktober 24th, 2018|Acquisitie, Artikel, Par5 methode|0 Comments

Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De verordening beschermt de privacy van personen en bevat regels over de manier waarop persoonsgegevens moeten worden verwerkt. De gevolgen van deze wet zijn groot voor iedere organisatie die persoonsgegevens gebruikt en verwerkt. De AVG heeft dus ook veel invloed op de manier waarop organisaties met marketing en acquisitie moeten omgaan. In algemene zin is er een grondslag nodig wanneer je als [...]

26 09, 2018

De kracht van een goede mailing bij acquisitie

2018-09-26T15:21:49+00:00september 26th, 2018|Acquisitie, Business to Business, Par5 methode, Sales|0 Comments

Terwijl de hele wereld voortdurend sterker en sneller digitaliseert is het steeds moeilijker om de aandacht en interesse van een prospect te krijgen. De gemiddelde functionaris wordt tegenwoordig overspoeld met informatie, heeft een uitpuilende agenda en geeft een lage prioriteit aan contacten leggen met nieuwe leveranciers. Om toch in beeld te komen worden kanalen als social selling, referrals en actief netwerken ingezet. Maar wat doe je wanneer prospects niet actief zijn op social media, niet [...]

Load More Posts