Blog

/Blog/
15 03, 2019

De perfecte LinkedIn update

2019-03-15T11:57:38+00:00maart 15th, 2019|Acquisitie, Par5 methode, Sales|0 Comments

Vrijwel iedereen die er zakelijk toe doet, is tegenwoordig op minstens tien manieren verbonden, bereikbaar en benaderbaar. We bellen steeds minder met elkaar, maar ondertussen communiceren we steeds meer via andere kanalen, zoals social media. LinkedIn is bij business-to-business-acquisitie het meest belangrijke socialmedia-platform. Als je succesvol contact wilt leggen met nieuwe klanten, is LinkedIn een logisch en noodzakelijk medium. Hoe laagdrempeliger het eerste contact, hoe kleiner de kans op een afwijzende reactie. Je moet als [...]

1 03, 2019

Persbericht – Het boek de Par5 methode is verschenen

2019-03-01T10:50:11+00:00maart 1st, 2019|Uncategorized|0 Comments

PERSBERICHT - 1 maart 2019 Boek ‘De Par5 methode’ is de nieuwe standaard in acquisitie Op 28 februari verscheen het boek De Par5 methode van salesexperts en commercieel trainers Harro Willemsen en Arjo Bunnik. Met dit boek rekenen zij af met ouderwetse acquisitiemethoden zoals cold calling, ofwel koude acquisitie. “Klanten zitten niet meer op cold calling te wachten en salesprofessionals evenmin. Cold calling is morsdood wat ons betreft. Het is tijd om dit te vervangen [...]

15 02, 2019

Case stories

2019-02-15T10:48:31+00:00februari 15th, 2019|Artikel, Business to Business, Par5 methode|0 Comments

Een van de pijnlijkste constateringen die je als commercieel professional kunt doen, is ontdekken, dat je klant geen enkel vertrouwen heeft in wat je hem vertelt. Van alle communicatie die je bedrijf richting de markt en je klanten stuurt, wekken jouw salesverhalen en argumentaties het minst vertrouwen op bij je klant. Je kunt dus het beste stoppen met het gebruiken van USP’s, voorgekauwde ROI-berekeningen en spetterende presentaties. Eén ding werkt wel goed bij klanten. De [...]

17 12, 2018

De beste zelfcoachingsvraag

2018-12-17T09:00:39+00:00december 17th, 2018|Artikel, Salestip, Talentontwikkeling|0 Comments

Een gemiddelde salesprofessional heeft een dozijn verschillende KPI’s waarop hij  wordt afgerekend. Denk aan omzet, marge, aantal nieuwe klanten, retentiepercentage en upsells. Soms krijgen ze ook meer exotische maatstaven opgelegd, zoals het behalen van een minimale Social Selling Index (SSI) score, Net Promotor Score (NPS) of thought leadership index. KPI’s zijn belangrijk om een salesteam efficiënt te kunnen managen, ontwikkelingen in beeld te brengen en goed te kunnen forecasten. Ook de minder intrinsiek gemotiveerde saleslui [...]

21 11, 2018

De 4×4 vragenmatrix

2018-11-21T08:26:33+00:00november 21st, 2018|Artikel, Communicatie, Par5 methode, Salestip|0 Comments

Het is geen nieuws voor je dat een succesvolle commerciële professional een hoop vragen stelt aan zijn klanten en prospects. Niet alle vragen zijn echter even goed. Iedere zakelijke gesprekspartner is dol op goede en scherp geformuleerde vragen. Maar hij zit niet te wachten op slappe vragen op het niveau van: “Wat doen jullie precies” of “Zijn jullie tevreden over de huidige leverancier”. Dan heb je nog de koning van de meest gestelde vragen: “Waar [...]

24 10, 2018

Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie

2018-10-24T11:29:06+00:00oktober 24th, 2018|Acquisitie, Artikel, Par5 methode|0 Comments

Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De verordening beschermt de privacy van personen en bevat regels over de manier waarop persoonsgegevens moeten worden verwerkt. De gevolgen van deze wet zijn groot voor iedere organisatie die persoonsgegevens gebruikt en verwerkt. De AVG heeft dus ook veel invloed op de manier waarop organisaties met marketing en acquisitie moeten omgaan. In algemene zin is er een grondslag nodig wanneer je als [...]

26 09, 2018

De kracht van een goede mailing bij acquisitie

2018-09-26T15:21:49+00:00september 26th, 2018|Acquisitie, Business to Business, Par5 methode, Sales|0 Comments

Terwijl de hele wereld voortdurend sterker en sneller digitaliseert is het steeds moeilijker om de aandacht en interesse van een prospect te krijgen. De gemiddelde functionaris wordt tegenwoordig overspoeld met informatie, heeft een uitpuilende agenda en geeft een lage prioriteit aan contacten leggen met nieuwe leveranciers. Om toch in beeld te komen worden kanalen als social selling, referrals en actief netwerken ingezet. Maar wat doe je wanneer prospects niet actief zijn op social media, niet [...]

28 08, 2018

Referrals – de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen

2018-08-29T09:30:16+00:00augustus 28th, 2018|Acquisitie, Business to Business, Sales|0 Comments

“Hoe kom ik aan nieuwe klanten?” Dat is veruit de meest gestelde vraag die ik krijg van ondernemers en sales professionals. Als ik dan begin over het opzetten van een gestructureerd acquisitieproces, met daarbij de juiste tools en training, begint de ander al snel te schudden en te ja-maren want zij willen eigenlijk weten of er geen makkelijker manier is om aan nieuwe klanten te komen. Een snel olifantenpaadje richting nieuwe handel. Een eenvoudige tip [...]

21 06, 2018

De Par5 methode®: de nieuwe standaard in acquisitie

2018-07-20T14:09:11+00:00juni 21st, 2018|Acquisitie, Par5 methode, Sales|0 Comments

Hoe kom je als commercieel professional, die werkt in een business to business omgeving, aan nieuwe klanten? Doe je nog steeds aan koude acquisitie? Loop je allerlei netwerkevents af, in de hoop dat je potentiële klanten tegen het lijf loopt? Misschien heb je je volledig op social selling gestort of heb je de verantwoordelijkheid voor het aanleveren van leads volledig bij je marketingafdeling neergelegd. De belangrijkste vraag hierbij is welke resultaten je nu behaalt. Is [...]

23 05, 2018

Salesvideo de kampioensvraag

2018-05-23T16:42:24+00:00mei 23rd, 2018|Communicatie, Salestip, Videos|0 Comments

De meeste commerciële professionals hebben ondertussen wel geleerd dat het productiever is om klanten vragen te stellen, dan zelf een hoop te kletsen. Maar helaas laat de kwaliteit van de vragen nog erg te wensen over. Om echt een goede vragensteller te worden kunnen commerciële professionals inspiratie opdoen bij een andere beroepsgroep: de journalistiek. En in het bijzonder bij interviewers. Die hebben net als iedere commerciële professional een moeilijke taak: binnen een kort tijdsbestek [...]

Load More Posts