De Twijfelaars over de Streep

Home/Zakelijke Workshops/De Twijfelaars over de Streep
De Twijfelaars over de Streep 2016-10-13T09:41:12+00:00
Workshop de twijfelaars over de streep

Het laatste zetje geven

Voor een deel van de consumenten is de aanschaf van een product of dienst een spannend proces. Zelfs na een open en goed verlopen verkoopgesprek is er nog voldoende twijfel waardoor zij de knoop niet durven door te hakken. Nog steeds verlaten veel consumenten uw winkel of showroom met de woorden “We gaan er nog even over nadenken” of “Ik wil eerst nog even overleggen met de kinderen”.

Het zijn de woorden die uw verkopers niet willen horen aan het einde van een verkoopgesprek. Het zijn argumenten om op dat moment niet over te gaan tot een aankoop. Soms zijn het smoesjes, soms zijn er echte bezwaren. U wilt dat uw verkopers met gevoel voor tact en een persoonlijke benadering door deze bezwaren heen prikken en alsnog de deal sluiten. Het ontmaskeren van smoesjes en oplossen van lastige tegenwerpingen in de eindfase van een verkoopgesprek is een essentiële vaardigheid voor uw verkopers.

De workshop De Twijfelaars over de Streep van 3to1 is toegespitst om uw verkopers ideeën en tips aan de hand te doen, deze groep twijfelende consumenten, zonder ze onder druk te zetten, voor u te laten kiezen. Het levert u meer opdrachten op tegen een betere marge.

Informatie aanvragen

Doelen en resultaten

Waar komt de weerstand van veel twijfelende consumenten vandaan en waarom zijn veel gebruikte methodes van verkopers contraproductief?
Hoe eerder een twijfelende consument in het verkoopproces wordt herkent, hoe makkelijker het bezwaar is te weerleggen.
Hoe kun je de echte bezwaren van de smoesjes onderscheiden en wat zijn de vier belangrijkste echte bezwaren en hoe ga je hiermee om?
Klanten houden niet van opdringerige verkopers, en zijn klanten te overtuigen zonder ze onder druk te zetten.
Wat zijn de meeste gemaakte fouten en belangrijkste do’s en don’ts?

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop De Twijfelaars over de Streep is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen.  De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.

Facts & figures

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we uw wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.
We hebben duizenden verkopers in onze workshops gehad, dus we snappen hoe ze denken. We weten uit ervaring dat sommigen sceptisch tegenover nieuwe kennis en ideeën staan.
Het programma is dusdanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen

Een greep uit onze klantenportefeuille