Workshop De twijfelaars over de streep

Deal closen op de winkelvloer

Voor een deel van de consumenten is de aanschaf van een product of dienst een spannend proces. Zelfs na een open en goed verlopen verkoopgesprek is er nog voldoende twijfel waardoor zij de knoop niet durven door te hakken. Nog steeds verlaten veel consumenten een winkel of showroom met de woorden “We gaan er nog even over nadenken” of “Ik wil eerst nog even overleggen met de kinderen”.

Het zijn de woorden die verkopers niet willen horen aan het einde van een verkoopgesprek. Het zijn argumenten om op dat moment niet over te gaan tot een aankoop. Soms zijn het smoesjes, soms zijn er echte bezwaren. Je wilt dat verkopers met gevoel voor tact en een persoonlijke benadering door deze bezwaren heen prikken en alsnog de deal sluiten. Het ontmaskeren van smoesjes en oplossen van lastige tegenwerpingen in de eindfase van een verkoopgesprek is een essentiële vaardigheid voor uw verkopers.

De workshop De Twijfelaars over de Streep van 3to1 is toegespitst om retailverkopers ideeën en tips aan de hand te doen. Hoe kun je deze groep twijfelende consumenten een besluit laten nemen, zonder ze onder druk te zetten. Dit levert meer opdrachten op tegen een betere marge.

Ik heb interesse in deze workshop

Doelen en resultaten

Waar komt de weerstand van veel twijfelende consumenten vandaan en waarom zijn veel gebruikte methodes van verkopers contraproductief?

Hoe eerder een twijfelende consument in het verkoopproces wordt herkent, hoe makkelijker het bezwaar is te weerleggen.

Hoe kun je de echte bezwaren van de smoesjes onderscheiden en wat zijn de vier belangrijkste echte bezwaren en hoe ga je hiermee om?

Klanten houden niet van opdringerige verkopers, en zijn klanten te overtuigen zonder ze onder druk te zetten.

Wat zijn de meeste gemaakte fouten en belangrijkste do’s en don’ts?

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop De Twijfelaars over de Streep is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen.  De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille