7 verkoopmythen 3to1

De grootste verkoopmythen onderuit gehaald

Over het salesvak bestaan veel verkoopmythen, misverstanden en halve waarheden. In boeken, tijdens cursussen en op het internet worden achterhaalde theorieën en onderzoeken gepresenteerd als de enige echte waarheid over het commerciële vak. “Je moet vooral open vragen stellen”, “goede verkopers hebben een extraverte persoonlijkheid”,  “laat de klant zo veel mogelijk praten” of “afsluiten is essentieel”.  Door een gebrek aan harde feiten over verkoopgedrag zijn verkopers generaties lang opgevoed met deze ‘oude’ kennis.

Na zorgvuldig onderzoek blijkt echter veel van deze kennis misleidend, contraproductief of simpelweg onwaar. In deze interactieve workshop worden de zeven grootste verkoopmythen onderuit gehaald en wordt uw commerciële team uitgedaagd om te werken aan effectievere vaardigheden en productiever gedrag.

Doelen en resultaten

Is er een type verkoper dat het beste scoort en de zin en onzin van persoonlijkheidstyperingen van klanten
De meeste verkopers focussen zich op een goede relatie met de klant, maar in welke mate waarderen uw klanten dit eigenlijk
Wat zijn de beste vragen om te stellen en waarom is een social talk aan het begin van het gesprek niet effectief
In iedere training komen ze langs: afsluitvaardigheden en bezwaartechnieken. Maar wat heb je eraan?
Hoe kom je er erachter wat een klant echt wil, wat de belangen zijn en welke politiek er achter steekt

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop De 7 Grootste Verkoopmythen is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op mensen met een management- of verkoopfunctie of die werkzaam zijn in een commerciële rol in een business-to-business-omgeving. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als voor een grote groep mensen, die enige ervaring heeft met verkoop of commerciële processen.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille