Meer omzet door sterke mond-tot-mond reclame
Het verkoopproces gaat door als de deal eenmaal gesloten is. Naast alle taken voor aftersales service en mogelijkheden die er liggen voor cross selling en upselling, is het belangrijk om van klanten ambassadeurs te maken. Niet alleen om cognitieve dissonantie (twijfelende gedachten na de aankoop) te reduceren en potentiële herhalingsaankopen in de toekomst veilig te stellen. Maar vooral om actief mond-tot-mond reclame te stimuleren. Want een aanbeveling van een tevreden klant is de sterkste reclame voor uw organisatie.
Van klanten ambassadeurs maken is een proactieve taak van verkopers. In de eerste plaats om te controleren of een klant daadwerkelijk het aankoopproces als positief heeft ervaren. Zo niet, dan hebben verkopers nog gelegenheid dit recht te zetten. Maar ook tevreden klanten kunnen extra aangespoord worden positief over uw organisatie te communiceren, hetzij naar hun directe omgeving (de buurman) of in de vorm van een enthousiaste online recensie.
De workshop Van Klant naar Ambassadeur van 3to1 geeft uw verkopers de kennis, tools en vaardigheden om het marketingpotentieel van uw tevreden klanten te mobiliseren.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop Van Klant naar Ambassadeur is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.