Workshop van klant van ambassadeur

Meer omzet door sterke mond-tot-mond reclame

Het verkoopproces gaat door als de deal eenmaal gesloten is. Naast alle taken voor aftersales service en mogelijkheden die er liggen voor cross selling en upselling, is het belangrijk om van klanten ambassadeurs te maken. Niet alleen om cognitieve dissonantie (twijfelende gedachten na de aankoop) te reduceren en potentiële herhalingsaankopen in de toekomst veilig te stellen. Maar vooral om actief mond-tot-mond reclame te stimuleren. Want een aanbeveling van een tevreden klant is de sterkste reclame voor uw organisatie.

Van klanten ambassadeurs maken is een proactieve taak van verkopers. In de eerste plaats om te controleren of een klant daadwerkelijk het aankoopproces als positief heeft ervaren. Zo niet, dan hebben verkopers nog gelegenheid dit recht te zetten. Maar ook tevreden klanten kunnen extra aangespoord worden positief over uw organisatie te communiceren, hetzij naar hun directe omgeving (de buurman) of in de vorm van een enthousiaste online recensie.

De workshop Van Klant naar Ambassadeur van 3to1 geeft uw verkopers de kennis, tools en vaardigheden om het marketingpotentieel van uw tevreden klanten te mobiliseren.

Ik heb interesse in deze workshop

Doelen en resultaten

Wat zijn de belangrijke stappen nadat een deal is gesloten en welke valkuilen en problemen kunnen worden vermeden?

In kaart brengen van de klantervaring, corrigeren van mogelijke missers en cognitieve dissonantie reduceren.

Alle kansen benutten om van een eerste koopervaring te werken richting een trouwe klant in de toekomst.

Bewuste stappen zetten om een klant met een positieve koopervaring tot ambassadeur te maken, die actief mond-tot-mond reclame maakt.

Wat zijn de belangrijkste do’s en don’ts in deze fase van het verkoopproces en welke communicatievaardigheden en commerciële technieken zijn hierbij essentieel?

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop Van Klant naar Ambassadeur is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille