sales presentaties 3to1

Een Sales Presentatie van 3to1: directe inspiratie

Ben je op zoek naar een topspreker voor een inspirerende sales presentatie? Je wilt een echte salesexpert voor een klanten- of medewerkersdag, netwerkevent, trainingsbijeenkomst of inspiratiesessie. 3to1 heeft een scherpe en heldere presentatie om direct het publiek te raken en tot actie aan te zetten. Of het nu gaat over de nieuwste inzichten op commercieel, management of marketinggebied.

De presentaties zijn specifiek ontwikkeld om snel, een krachtige impact te hebben en worden altijd afgestemd op je persoonlijke wensen, ambities en de samenstelling van het publiek.

Daarom een presentatie van 3to1

3to1 integreert de laatste inzichten en nieuwste technieken in haar presentaties. De sprekers met zelf minstens twintig jaar commerciële en management ervaring kennen de markt, spreken uw taal en brengen uw mensen in beweging.

De kracht van een presentatie is in korte tijd alle elementen van een specifiek thema belichten waardoor alle deelnemers direct zijn bijgepraat en nieuwe inspiratie opdoen.

De presentaties zijn interactief, flexibel en gebaseerd op actuele problemen en uitdagingen waarmee de deelnemers te maken hebben zodat iedereen betrokken en geboeid blijft.

De presentaties zijn ideaal om snel nieuwe inzichten op te doen, tips en ideeën mee te krijgen en bestaande meningen uit te dagen. Dit geeft de grootste impact en levert direct bruikbare handvatten op, waarmee de deelnemers aan de slag kunnen.
Onze presentaties zijn een prettig en leerzaam intermezzo in uw dagprogramma en er wordt voor gezorgd dat uw doelstellingen, wensen en eisen uitgangspunt zijn voor de inhoud en uitvoering.

Werken met een professionele en ervaren partner

Onze meest populaire presentaties

Hoe krijg je alle medewerkers mee in de organisatie om klanten centraal te stellen? Wat betekent klantgerichtheid in de praktijk en welk gedrag hoort daarbij. Een pittige en soms confronterende presentatie voor management en medewerkers vol met best practices en inspirerende ideeën

Klantgerichtheid in uw DNA

Klanten zijn het belangrijkste kapitaal van iedere organisatie. Maar nog veel te vaak worden klanten van werkvloer tot directiekamer bestempeld als lastig, wispelturig en veeleisend. Klanten lopen sneller weg als ze geen persoonlijke aandacht krijgen en ook echt worden gehoord en begrepen door alle medewerkers van uw bedrijf.
Hoe veranker je klantgerichtheid in het DNA van de organisatie? Hoe doen andere succesvolle bedrijven dat en hoe maak je van klantgerichtheid een sterk onderscheidend vermogen? Deze vragen staan centraal in deze prikkelende presentatie, speciaal ontworpen voor ondernemers, franchisenemers en management- en salesteams.

Uitdagen
De tijd van braaf vragen aan de klant wat hij wil is voorbij. Ook stevig relatiemanagement of speciaal maatwerk bieden is onvoldoende om een klant te activeren. Je klanten willen uitdagers aan tafel, die unieke, grensverloeggende informatie bieden. Maar hoe organiseer je dat?

Daag uw klanten uit

Klanten willen niet langer hun tijd besteden om aan verkopers te vertellen waarvan zij wakker liggen. De klassieke Solution Selling of SPIN-methode om de behoefte of pijn van de klant op tafel te krijgen, om vervolgens een maatwerk oplossing aan te kunnen bieden, is toe aan een grondige update.
Sales Professionals moeten geen waarde meer communiceren, maar zelf toevoegen. De klant verrassen en uitdagen met nieuwe informatie en ideeën. Dit betekent een scherpe, nieuwe aanpak, waarbij relatiemanagement slechts een beperkte rol speelt. Deze presentatie is dan ook specifiek gericht op Business to Business verkoopprofessionals en salesmanagers.

vier
De vier 4P’s zijn nog steeds mateloos populair op de marketing afdeling van veel bedrijven. Onterecht. Dit zestig jaar oude model sluit niet meer goed aan bij de huidige praktijk. Kies liever voor een klantgericht model, waar de salesafdeling ook mee uit de voeten kan: SIVA!

Het einde van de 4P's

De 4P’s zijn al decennia lang de vier marketinginsturmenten die organisaties inzetten om hun klanten tot kopen aan te zetten. Maar de wereld is veranderd en klanten worden toenemend immuun voor deze klassieke aanpak. SIVA is een veel betere manier om aan te sluiten bij de individuele klantbehoefte.
Het kernbegrip binnen het SIVA-model is echte klantgerichtheid. Alles draait om het toevoegen van waarde voor en bij klanten. De vier pijlers zijn Solution, Information, Access en Value. Deze presentatie voor ondernemers, managers en marketing- en salesprofessionals inspireert met deze nieuwe aanpak.

minder doen
Veel ondernemers en salesprofessionals netwerken actief offline en online. Daarbij worden vaak te snel resultaten verwacht, in de vorm van leads en opdrachten. Een andere, slimmere netwerkstrategie kost minder energie en levert meer leads op.

Minder Doen, meer Leads

Op de korte termijn resultaten verwachten uit de eigen netwerkinspanningen levert vooral teleurstellingen op. Maar slim bouwen aan een commercieel interessant netwerk levert op de lange termijn juist ambassadeurs, informatie, leads en referenties op. Maar hoe pak je dat aan?
Netwerken is vooral verbindingen leggen: juist andere mensen met elkaar in contact brengen. Het is ook een persoonlijke vaardigheid, die door iedereen is te leren en het daarbij inzetten van de juiste tools, zowel in persoonlijke gesprekken als online. Een presentatie speciaal voor ondernemers, ZZP’ers, inhoudelijke professionals en verkopers.

Vakspecialisten
Vakspecialisten of inhoudelijke professionals hebben veel contact met klanten en prospects. Maar weten zij waar de organisatie voor staat, herkennen ze commerciële kansen en begrijpen ze welke rol ze spelen in de eigen verkoopprocessen?

Vakspecialisten en Verkoop

Vakspecialisten leveren technische ondersteuning, vervullen administratieve taken of verrichten consultancy, installatie of service op de locatie van de klant. Verkopen vinden zij vaak een vies woord, maar toch spelen ze een belangrijke rol in commerciële processen. En door het intensieve contact dat ze hebben met klanten en prospects, zijn ze een waardevolle bron van informatie, leads en ideeën voor uw verkoopteam. Een stevige presentatie over het ontsluiten van het commercieel potentieel van vakspecialisten en inhoudelijke professionals. Ook voor managers, ondernemers en ZZP’ers zonder commerciële aanleg die meeverkopen en acquireren.

geheim
Je hebt dringend behoefte aan potentiële leads en nieuwe winstgevende klanten. Maar de acquisitie-inspanningen van de salesafdeling leveren te weinig rendement op. Tijd dus voor een nieuwe geïntegreerde aanpak, om de continuïteit van het bedrijf veilig te stellen.

Het Geheim van Acquisitie

Nieuwe klanten vinden is essentieel voor de continuïteit van uw organisatie. Maar actieve acquisitie staat laag op de prioriteitenlijst van je verkoopafdeling. Ook leveren ouderwetse methoden zoals cold calling, mailen en beursdeelname een bedroevend laag rendement op. Het is tijd voor een nieuwe, geïntegreerde aanpak van de acquisitie: De Par5 methode.
Potentiële klanten staan open voor acquisitie, mits uw ideeën, producten en diensten de eigen organisatie versterkt en verbetert en op de juiste wijze het contact wordt gelegd. Door op slimme wijze offline en online tools in te zetten, worden business leads professioneel ontdekt en ontwikkeld. Een presentatie voor ondernemers, ZZP´ers en salesteams.

coachen
Coaching is een belangrijk instrument voor managers, teamleiders en directieleden om medewerkers verder te helpen in hun ontwikkeling. Maar wat is coaching precies, wat zijn de beste tips en tricks en hoe moet dit in het dagelijkse aansturen worden geïntegreerd?

Iedereen kan Coachen

Het is de taak als leidinggevende om medewerkers verder te helpen in hun ontwikkeling. Een van de belangrijkste instrumenten hierbij, is de inzet van coaching. De inzet van coaching is een dynamisch proces: het vertrouwen winnen van de medewerker, haalbare doelen bepalen, de juiste vragen stellen, objectief waarnemen, feedback geven en ontvangen, meten, bijsturen en weer leren loslaten.
Deze presentatie is een krachtige kennismaking voor alle ondernemers, managers, teamleiders en directieleden die de essentie van coachen tot zich willen nemen en met de beste tips en tricks direct aan de slag willen gaan.

verschil
Het kost al veel moeite om klanten in de winkel of showroom te krijgen. En daar moeten je verkopers het verschil gaan maken. Maar hoe creëren zij voor klanten een perfecte beleving, met een klantgerichte benadering en de juiste ‘human touch’?

Het verschil maken in de winkel

Eenmaal over de drempel van een winkel of showroom, zijn je klanten in handen van uw verkopers. Zij maken het verschil of uw klanten wel of niet een geweldige ervaring hebben. Dit bepaalt of klanten met plezier terugkomen en of ze u aanbevelen aan vrienden en familie. Heb je de juiste strategie voor  verkopers bepaald, of verkoopt ieder op zijn eigen wijze?
Een slimme verkoopstrategie zorgt voor meer omzet door een proactieve klantbenadering, betere cross-selling en een hogere klanttevredenheid. Een presentatie speciaal voor retailondernemers, franchisehouders, salesmanagers en verkoopteams.

Lastig
De grootste uitdaging van ‘frontliners’ ligt in het professioneel omgaan met klachten of lastig gedrag van klanten en prospects. Door inzicht te geven in het achterliggende gedrag en een juiste mix van vaardigheden, attitude en ervaring, worden klachten echte kansen.

Omgaan met klachten en moeilijke mensen

Voor de meeste ondernemers, salesmensen en ondersteunende commerciële medewerkers is professioneel en klachtgericht omgaan met stevige klachten een grote uitdaging. Ook situaties als potentieel agressief gedrag, irritante gedragingen, pesterijen en onvoorspelbaar gedrag van klanten wordt vaak als pittig ervaren.
Door een duidelijke klachtenstrategie te ontwikkelen en hen de juiste vaardigheden en attitude mee te geven, voelen medewerkers zich weerbaarder, zekerder en minder persoonlijk aangesproken in situaties waarbij de emotie van de klant oploopt. Deze presentatie geeft rijke ideeën en tips, voor jezelf en voor je medewerkers.

Meer dan 250 bedrijven gingen je voor – hieronder een kleine greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille