Klantgericht telefoneren

Professioneel telefonisch klantcontact

De favoriete manier van veel klanten om een bedrijf te bereiken is nog steeds via de telefoon. Of het nu gaat om de commerciële binnendienst, klantenservice, helpdesk, secretariaat of ondersteunende dienst, telefonisch contact neemt een centrale rol in tijdens het werk. Toch worden telefoongesprekken veelal niet op de juiste of meest effectieve manier gevoerd, waardoor commerciële kansen worden gemist, ontevreden klanten niet klantgericht worden geholpen en bij vragen en problemen niet voldoende wordt doorgevraagd.

In de workshop Klantgericht Telefoneren van 3to1 worden alle belangrijke aspecten van telefoongebruik belicht: inzicht in de belangrijkste regels en methoden van ontvangend en actief telefoonverkeer, een professionele afhandeling van klachten, irritaties, gesprekken met “moeilijke” klanten en slimme communicatietechnieken om gesprekken bondiger, efficiënter en soepeler te laten verlopen.

Geef medewerkers de tools, ideeën en technieken om uw klanten professioneel en daadkrachtig te woord te staan aan de telefoon, waardoor ze zich echt geholpen voelen en met plezier de organisatie meer business gunnen.

Doelen en resultaten

Uit welke stappen bestaat een klantgericht telefoongesprek en wat zijn de belangrijkste regels en do´s en don´ts

Het leren herkennen van perceptie, aannames en het eigen referentiekader en tools om de vraag van de ander helder te krijgen

Handige tips en tricks voor omgang met lastig gedrag en moeilijke mensen en de 3K-methode om professioneel klachten en emoties op te vangen

De belangrijkste vaardigheden op telefonisch communicatiegebied, om gesprekken soepel te laten verlopen

Ieder telefoongesprek is potentieel een kans op een herhalingsaankoop of mogelijkheid tot cross selling. Hoe wordt dit klantgericht aangepakt?

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop Klantgericht Telefoneren is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht alle medewerkers die regelmatig telefonisch klanten te woord staan, zowel intern als extern. Ze zijn bijvoorbeeld werkzaam bij uw commerciële binnendienst, klantenservice, helpdesk, secretariaat of ondersteunende dienst. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep mensen.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille