Proactieve B2B Acquisitie

Meer leads, meer afspraken, door acquisitie met de Par5 methode

Nieuwe klanten werven is van levensbelang voor de continuïteit van een bedrijf. Naast marketing, social media en netwerkinspanningen, blijft actieve acquisitie een effectieve manier om de pipeline te vullen. Maar het plegen van ‘cold calls’ wordt door salesmensen meestal ervaren als een moeilijk en demotiverend proces. Daarbij maakt de AVG/GDPR-wetgeving koud bellen nog lastiger. Tijd dus voor een stevige nieuwe aanpak van 3to1 om meer en betere leads uit business-to-business-acquisitie te genereren: De Par5 methode.

Om acquisitie succesvol toe te passen in een organisatie is meer nodig dat het aanleren van communicatietrucjes, toepassen van slimme belscripts of stug doorbellen na de vijftigste “nee” van de dag. Sterker nog, die methoden werken alleen maar contraproductief. Om de scoringskans en conversie van de totale acquisitie drastisch te verbeteren is een radicaal andere aanpak nodig. Een combinatie van social selling, referral marketing, creatief contact maken en een positieve opt-in verkrijgen van alle prospects. Dit is het succes van de Par5 methode.

In de workshop Proactieve B2B Acquisitie van 3to1 worden salesprofessionals stap voor stap meegenomen richting een positieve en effectieve acquisitieaanpak. Ze acquireren met meer plezier, zijn creatiever in hun acties en prospects worden verrast door een prettige ‘human-to-human’ aanpak. Meer informatie over de Par5 methode is ook te vinden op de speciale website.

Doelen en resultaten

De Par5 methode als basis voor professionele acquisitie, zodat ieder klantcontact positief verloopt

Er zijn slechts enkele ’tools’ nodig voor een effectieve acquisitie. Scripts, bezwaartechnieken, elevator pitches kunnen naar de prullenbak

Hoe kan inzet van de eigen persoonlijkheid een klik, rapport, flow of engagement worden gecreëerd?

Het inzetten van alle beschikbare offline en online tools, van Linkedin, trigger events, social media tot netwerken en social events.

Het geheim zit voor en na het persoonlijke contact: e-mail, DM, social media, Sales Navigator, hitlists, informatiesuites, CRM en andere tools.

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop Proactieve B2B Acquisitie is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op iedereen die op regelmatige basis prospects benaderd of verantwoordelijk is voor business development. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep mensen, die enige ervaring heeft met acquisitie of er binnenkort mee te maken krijgt.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille