De Uitdager van Solution Selling

Home/Zakelijke Workshops/De Uitdager van Solution Selling
De Uitdager van Solution Selling 2016-10-13T09:41:17+00:00
Workshop De uitdager van Solution Selling

Succesvolle verkopers dagen hun klanten uit

Solution Selling is nog steeds een van de meest gebruikte Business to Business verkoopmethoden. De kracht van Solution Selling schuilt in het inzichtelijk maken van alle problemen en uitdagingen (de pijn) van de klant en dan hiervoor een maatwerk oplossing aanbieden. Stap voor stap wordt de klant meegenomen in het begeleiden van het inkoopproces, waarbij er gezamenlijk een business case wordt gebouwd.

Ondanks het feit dat Solution Selling al meer dan dertig jaar oud is, heeft het als effectieve verkoopmethodiek veel veranderingen overleefd. Toch is er recentelijk een aantal belangrijke onderzoeken gedaan, waaruit blijkt dat de rol van de verkoper binnen Solution Selling moet veranderen. Traditionele verkoperskwaliteiten als relatiemanagement, oplossingen kunnen ontwikkelen en hard werken blijken achterhaald als succesfactoren.

De workshop De uitdager van Solution Selling focust op de nieuwe kwaliteiten en vaardigheden die verkopers succesvol maken in de hedendaagse business-to-business verkoop. Daag uw salesteam uit met deze pittige workshop en zet hen op het spoor naar nieuwe successen.

Informatie aanvragen

Doelen en resultaten

Welke lessen van deze dertig jaar oude verkoopmethoden zijn nog actueel en welke zijn overbodig geworden?
Commerciële professionals focussen zich op de verkeerde zaken in het salesproces en klanten weten veel minder dan gedacht.
Met welke verkoopprofiel en persoonlijkheid is er de meeste kans op succes in complexe verkoopomgevingen?
Kan de klant direct vanaf de eerste handdruk worden geactiveerd en daarmee een boeiend, scherp gesprek laten ontstaan?
Kan de moderne commerciële professional een uitdagende rol aannemen: de 3 T’s.

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop De Uitdager van Solution Selling is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op mensen met een management- of verkoopfunctie of die werkzaam zijn in een commercieel ondersteunende rol. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als voor een grote groep mensen, die enige ervaring heeft met verkoop of commerciële processen.

Facts & figures

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we uw wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.
Onze workshops zijn uitermate geschikt voor uw netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.
Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille