Workshop verkopen voor niet-verkopers

Een actieve commerciële rol voor uw inhoudelijke professionals

Veel medewerkers in een organisatie zonder commerciële functie hebben toch regelmatig contact met klanten en prospects in directe of indirecte zin. Zij leveren bijvoorbeeld technische ondersteuning, vervullen administratieve taken, verrichten pre- of aftersales consultancy of installatie en service op locatie van de klant. Door het intensieve contact dat ze hebben met klanten en prospects, zijn ze een waardevolle bron van informatie en ideeën voor het commerciële team en de rest van de organisatie.

De workshop Verkopen voor Niet-verkopers van 3to1 is speciaal voor alle inhoudelijke professionals van een organisatie ontwikkeld. Hoe communiceren zij proactief over het bedrijf, hoe herkennen ze commerciële kansen en acteren ze hierop en hoe netwerken ze effectief binnen de organisatie van de klant of prospect?

Door het inzetten van specifieke vaardigheden en bewustwording van de unieke rol die zij in de onderneming vervullen, zullen ze steviger in hun schoenen staan, een positievere indruk achterlaten en leads en cross-sellingskansen ontdekken en benutten.

Ik heb interesse in deze workshop

Doelen en resultaten

Ze hebben een duidelijk beeld van de eigen rol en taakstelling en hoe ze een effectieve bijdrage kunnen leveren aan het commerciële proces.

Hoe verlopen de belangrijkste verkoopprocessen, welke rol speelt de vakspecialist hierin en over welke elementaire commerciële kennis moet hij beschikken?

De meest nuttige tips, tricks en tools voor het voeren van goede gesprekken, signaleren van leads en opvolgen van commerciële kansen.

Vakspecialisten nemen met meer zelfvertrouwen deel aan commercieel getinte gesprekken, leveren hierbij een actievere deelname en weten wat ze wel en niet kunnen vertellen en vragen.

De vier stadia van ontwikkeling van een inhoudelijke professional met daarbij de valkuilen, do’s en don’ts.

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop Verkopen voor Niet-verkopers is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op iedere inhoudelijke professional, die regelmatig bij klanten of prospects werkzaamheden uitvoert of is gedetacheerd voor een langere of kortere periode.  De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, met geen tot enige commerciële ervaring.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille