Training baliemedewerkers

Het gezicht van uw organisatie

Uw baliemedewerkers zijn het gezicht van uw organisatie en dragen in belangrijke mate bij aan een positieve servicebeleving bij uw klanten.  Uw medewerkers geven gericht en uitgebreid advies, verrichten eenvoudige verkoophandelingen en beantwoorden een breed scala aan vragen. De effectieve praktijktraining voor baliemedewerkers van 3to1 geeft uw mensen de kennis en vaardigheden om klantgericht, professioneel en gastvrij op te treden. Ze staan steviger in de schoenen en handelen klachten soepeler af met de juiste ‘human touch’.

3to1 heeft de verkoop- en klanttevredenheidsresultaten van tientallen organisaties sterk verbeterd, door een gerichte servicestrategie voor baliemedewerkers en een bijbehorend trainingsprogramma te helpen ontwikkelen en uitvoeren.

Informatie aanvragen

Na het succesvol voltooien van de training zijn de deelnemers:

Ze zijn representatief voor uw waarden en visie en weten op alle momenten de servicebelofte van uw organisatie in de praktijk te brengen
Tijdens ieder klantcontact volgen ze een bewust gekozen proces om de beste servicebeleving voor klanten te faciliteren
Ze voeren succesvolle en positieve gesprekken, omdat alle klanten op individuele en persoonlijke wijze worden benaderd
Uw medewerkers werken proactief om klanten volledig en in één keer goed te helpen, zonder ze onnodig door te verwijzen
Uw baliemedewerkers gaan professioneel en proportioneel om met moeilijke situaties en lastig gedrag van klanten
Ze werken aan de eigen service- en communicatievaardigheden en krijgen hierbij de juiste coaching en ondersteuning

In-company programma, flexibel van opzet

De training  Baliemedewerkers is flexibel van opzet en duurt 1 tot 3 dagen, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van uw team. Het in-company programma is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie.

Uitdagend en intensief

Met uitdagende oefeningen, casussen en praktische werkvormen, met voorbeelden direct uit de eigen praktijk, wordt hard gewerkt aan het opbouwen van een nieuwe set methoden en vaardigheden. Tijdens de tussenliggende trainingsmomenten werken de deelnemers aan praktijkopdrachten en kan er direct nieuw gedrag geoefend worden. Hierdoor heeft het trainingsprogramma een directe en grote impact op het gedrag, kennis en attitude van de deelnemers.

Voor wie?

Deze training is voor ambitieuze service professionals, die willen groeien in hun vak en hun vaardigheden willen versterken, bijvoorbeeld:

  • Baliemedewerkers
  • Servicedesk medewerkers
  • Gastheren en -vrouwen
  • Receptionisten
  • Kassamedewerkers/ticketverkopers

Inhoud

Alle belangrijke onderwerpen en thema’s van professionele serviceverlening aan klanten komen aan bod, waaronder:

  • Opbouwen van een klantgerichte dienstverlening
  • Krachtige service- en communicatievaardigheden
  • Omgaan met lastig gedrag en moeilijke mensen
  • Het geheim van een menselijke en persoonlijke benadering
  • Professioneel omgaan met klachten en problemen

Praktische informatie

Een complete in-company maatwerk training, in zijn geheel aangepast naar uw specifieke wensen, eisen en unieke bedrijfssituatie:

  • BtoC of BtoB omgeving
  • Een tot drie dagen, modulair opgebouwd
  • Groepen van drie tot acht deelnemers
  • LBO-MBO niveau
  • Certificaat na afronding

Speciale wensen

Kijk op onze pagina met workshops gebaseerd op trainingsmodules of uw gewenste thema erbij staat. Voor coaching kijkt u bij onze persoonlijke begeleiding.
Wij leveren volledig maatwerk, ook wat betreft de grootte van uw salesteam. Neem contact met ons om de mogelijkheden met ons te bespreken.
Wij hebben veel ervaring opgebouwd met succesvolle service- en klantgerichtheidsstrategieën. In een persoonlijk gesprek onderzoeken we graag hoe we u kunnen adviseren en ondersteunen.

Een greep uit onze klantenportefeuille