Sales Support 2016-10-13T09:41:20+00:00
Training sales support

De motor van uw sales team

De verkoopondersteunende rol is van levensbelang voor de continuïteit en ontwikkeling van uw organisatie. Uw sales support afdeling is verantwoordelijk voor het dagelijkse klantcontact, het onderzoeken,  beantwoorden van vragen en oplossen van problemen, het uitwerken van opdrachten en offertes en in veel gevallen ook het plannen van de agenda voor de buitendienst. Als commerciële spil van uw team is sales support ook een belangrijke factor in klantbehoud, klanttevredenheid en het opsporen van cross selling kansen en signaleren van nieuwe leads.

In de training Sales Support komen alle essentiële  communicatieve en commerciële vaardigheden aan bod om deze rol van verkoopondersteuning optimaal uit te voeren. Uw klanten worden beter en sneller geholpen, offertes en potentiële kansen worden krachtig opgevolgd en problemen en klachten worden klantgericht opgelost.

Informatie aanvragen

Na het succesvol voltooien van de training zijn de deelnemers:

Uw klanten worden proactief met de juiste urgentie geholpen en er wordt stevig doorgevraagd om de meest passende oplossing aan te bieden
Een breed scala aan commerciële technieken en mogelijkheden wordt ontwikkeld om resultaatgericht op te treden
Als spin in het web van het sales team wordt de juiste prioriteiten gesteld en proactief gehandeld waarbij de teampresentatie leidend is
Met een focus op het signaleren van kansen en cross selling mogelijkheden worden doorlopend nieuwe leads en afzetkansen ontwikkeld
Klantgericht optreden bij klachten en problemen en het belang van de goede relatie voorop zetten als basis voor een langdurige samenwerking
Ze werken aan een individueel commercieel ontwikkelingsplan en krijgen hierbij de juiste coaching en ondersteuning

In-company programma, flexibel van opzet

De training Sales Support is flexibel van opzet en duurt 2 tot 4 dagen, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van het sales team. Het in-company programma is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie.

Uitdagend en intensief

Praktijkgerichte oefeningen, casussen en interactieve werkvormen zijn de basis om te werken aan een  nieuwe set methoden en vaardigheden. Tijdens de tussenliggende trainingsdagen werken de deelnemers aan persoonlijke en uitdagende opdrachten. Hierdoor heeft het trainingsprogramma een directe en grote impact op het gedrag, kennis en attitude van de deelnemers.

Voor wie?

Deze training is voor ambitieuze commerciële professionals, die willen groeien in het salesvak en hun vaardigheden willen versterken, bijvoorbeeld:

  • Binnendienst verkopers
  • Sales engineers
  • Sales support medewerkers
  • Sales assistents
  • Verkoopondersteuning

Inhoud

Alle belangrijke onderwerpen en thema’s van professionele business to business Sales Support komen aan bod, waaronder:

  • Aanleren van krachtige commerciële technieken
  • Proactief uitwerken en opvolgen van offertes en verkoopkansen
  • Signaleren en opvolgen van nieuwe leads en cross selling mogelijkheden
  • Oplossen van en omgaan met lastige klachten en problemen
  • Effectieve telefonische en schriftelijke communicatievaardigheden

Praktische informatie

Een complete in-company maatwerk training, in zijn geheel aangepast naar uw specifieke wensen, eisen en unieke bedrijfssituatie:

  • Business-to-Business omgeving
  • Twee tot vier dagen, modulair opgebouwd
  • Groepen van drie tot acht deelnemers
  • MBO-HBO niveau
  • Certificaat na afronding

Speciale wensen

Kijk op onze pagina met workshops gebaseerd op trainingsmodules of uw gewenste thema erbij staat. Voor coaching kijkt u bij onze persoonlijke begeleiding.
Wij leveren volledig maatwerk, ook wat betreft de grootte van uw salesteam. Neem contact met ons om de mogelijkheden met ons te bespreken.
Wij kunnen het programma zo aanpassen dat wij eerst aan de slag gaan met de minst ervaren deelnemers, waarbij later de meer ervaren mensen kunnen instromen.

Een greep uit onze klantenportefeuille