Workshop Minder korting meer marge

Een sterke impuls voor extra winstgevendheid

Verkopers zullen het niet graag toegeven, maar om twijfelende klanten over de streep te trekken, geven zij vaak te veel korting weg. Door de gedachte een mooie deal te verspelen, het gat te dichten met het maximale budget van de klant of onder druk van een goedkopere concurrent, geven verkopers te hoge kortingen. Hierdoor verlies je een hoop marge.

Er zijn veel manieren om kortingen te beperken of te voorkomen. Begin met verkopers de juiste kennis en vaardigheden mee te geven. Bijvoorbeeld door alleen te praten over prijzen in combinatie met de waarde of betekenis van het product of de dienst. Het actief kunnen presenteren en uittesten en parkeren van prijzen en kosten. Daarbij op natuurlijke wijze achterhalen van de werkelijke behoefte en het budget van de klant en het kunnen inzetten van slimme onderhandeltools.

De workshop Minder Korting, meer Marge van 3to1 geeft verkopers de beste start om minder korting weg te hoeven geven en geeft hen het zelfvertrouwen in het hele verkoopproces actief te werken aan de best mogelijke marge.

Doelen en resultaten

In de perceptie van de klant moeten de kosten en totale toegevoegde waarde in evenwicht zijn, anders ben je sowieso te duur.

Wat zijn de belangrijkste redenen dat vooral verkopers als eerste over de prijs en korting beginnen en kan dit worden voorkomen?

Belangrijke vaardigheden en ideeën om klantgericht de prijs te presenteren, uit te testen en te parkeren.

Klanten zijn mondiger en meer onderlegd en vragen actief naar betere voorwaarden en moet met deze bezwaren en uitingen worden omgegaan?

Slimme technieken om klanten een bevredigend onderhandelresultaat te geven, zonder hiervoor korting weg te geven.

In-company programma, flexibel van opzet

De workshop Minder Korting, meer Marge is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.

Voor wie?

De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen.  De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.

Praktische informatie

Speciale wensen

Al onze workshops worden op maat gemaakt. Tijdens de intake brengen we alle wensen en doelen in kaart, zodat we ze in het programma kunnen verwerken.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Alle onze workshops kunnen als webinar worden gegeven. We hebben veel ervaring met het verzorgen van online sessies.

Onze workshops zijn uitermate geschikt voor een netwerkbijeenkomst, seminarprogramma, congres of klantendag. Neem contact op voor meer informatie.

Het programma is zodanig opgezet dat zowel ervaren als onervaren deelnemers een leerzame ervaring opdoen.

Een greep uit onze klantenportefeuille

3to1 klantenportefeuille